Search

Nemlig.com: krise, kommunikation og kampagnejournalistik

Kommunikationsforum A/S

-


Forårets helt store shitstorm ramte dagligvarekæden nemlig.com efter en større afsløring i Politiken. Den folkelige vrede voksede, mens de usle arbejdsforhold blev afsløret. CEO'en kastede sig ud i en kaotisk krisekommunikation med sig selv i hovedrollen med skiftende strategier og voldsomme udfald mod avisen Politiken og virksomhedens fjender. En kamp, som ikke blev mindre desperat af, at nemlig.com havde kendt til problemerne, om de usle arbejdsforhold i mange år. Første fase af deres krisestyring var identisk med deres respons i 2014. Hvad er læren i nemlig.coms shitstorm? Arbejdsretligt, kommunikationsfagligt og ikke mindst kampagnejournalistisk? Hvad vil nemlig.com-sagen betyde i forhold til Amazons kommende udrulning i DK? Hvad vil den betyde for fagbevægelsen, og hvad kan alle, der arbejder med krisekommunikation, lære af den sag? Vi samler her kommunikationseksperter, fagbevægelse og journalisterne bag for at komme rundt om nemlig.com-shitstormen som lærerigt corporate komm.

Eventdetaljer

Sprog: Dansk
Underholdningsevent: Nej
Tegnsprogstolkes: Nej
Teleslynge: Nej
Livestream: Se livestream

TAGS

17. juni 2021

17. juni 2021 13:00 - 13:45

Nemlig.com: krise, kommunikation og kampagnejournalistik

Color

Online

TILFØJ TIL MIT PROGRAM  

"FJERN FRA MIT PROGRAM"  

VIS FLERE  

VIS FÆRRE  


DELTAGERE

Anne Skriver

Kursus- og netværksleder

Christina Bech Winckler

Direktør

Timme Bisgaard Munk

Chefredaktør


Eventdetaljer

Sprog: Dansk
Underholdningsevent: Nej
Tegnsprogstolkes: Nej
Teleslynge: Nej
Livestream: Se livestream

TAGS