
Teknologiforståelse: Fra DK i førertrøje til sidst i feltet?
IT-Branchen
Debat - Uddannelse og forskning - Vækst, erhverv og beskæftigelse
Skal alle børn lære om teknologi og i givet fald hvorfor? Handler det om almendannelse eller gør vi eleverne til konkurrencestatens små soldater? På andre områder er Danmark i den digitale førertrøje – er vi ved at falde totalt bagud i feltet i forhold til at lære vores børn at forholde sig kritisk og konstruktivt til digitale teknologier, ligesom de skal forberedes på at kunne begå sig i et digitalt samfund?
Og hvis en ny faglighed skal klemmes ind i skoleskemaet – hvad skal så ud?
Regeringen har med sin nye Digitaliseringsstrategi sat Teknologiforståelse på agendaen, men har ikke givet et svar på alle de svære spørgsmål. Vær med til at diskutere om digital teknologiforståelse skal være et helt nyt fag eller indgå i andre fag, hvad lærernes behov for nye kompetencer er og sidst men ikke mindst hvordan der skal findes ressourcer til det hele.
16. juni 2022
VIS FLERE
VIS FÆRRE
DELTAGERE
Jakob Harder
Dekan
Københavns Professionshøjskole
Peter Pannula Toft
Børn og Skolechef
KL
Claus Hjortdal
Formand
Skolelederforeningen
Regitze Flannov
Forkvinde for Undervisningsudvalget
Danmarks Lærerforening
Lisbeth Knudsen
Strategidirektør
Mandag Morgen
Jens Joel
Medlem af Folketinget
Socialdemokratiet