Search

Teknologiforståelse: Fra DK i førertrøje til sidst i feltet?

IT-Branchen

Debat - Uddannelse og forskning - Vækst, erhverv og beskæftigelse


Skal alle børn lære om teknologi og i givet fald hvorfor? Handler det om almendannelse eller gør vi eleverne til konkurrencestatens små soldater? På andre områder er Danmark i den digitale førertrøje – er vi ved at falde totalt bagud i feltet i forhold til at lære vores børn at forholde sig kritisk og konstruktivt til digitale teknologier, ligesom de skal forberedes på at kunne begå sig i et digitalt samfund? Og hvis en ny faglighed skal klemmes ind i skoleskemaet – hvad skal så ud? Regeringen har med sin nye Digitaliseringsstrategi sat Teknologiforståelse på agendaen, men har ikke givet et svar på alle de svære spørgsmål. Vær med til at diskutere om digital teknologiforståelse skal være et helt nyt fag eller indgå i andre fag, hvad lærernes behov for nye kompetencer er og sidst men ikke mindst hvordan der skal findes ressourcer til det hele.

Eventdetaljer

16. juni 2022

VIS FLERE  

VIS FÆRRE  


DELTAGERE

Jakob Harder

Dekan

Københavns Professionshøjskole

Peter Pannula Toft

Børn og Skolechef

KL

Claus Hjortdal

Formand

Skolelederforeningen

Regitze Flannov

Forkvinde for Undervisningsudvalget

Danmarks Lærerforening

Lisbeth Knudsen

Strategidirektør

Mandag Morgen

Jens Joel

Medlem af Folketinget

Socialdemokratiet


Eventdetaljer