
Pædagog i den digitale verden
Danske Professionshøjskoler
Debat - Børn, unge og undervisning - Uddannelse og forskning
Digitale medier er en stor del af børns og unges liv. De spiller, de leger, de interagerer, de producerer, de skaber venskaber og de bringer teknologien med sig ind i den fritidspædagogiske hverdag. Men fordi den digitale virkelighed udvikles så hurtigt, kan det være vanskeligt for pædagoger at finde en tidssvarende måde at forholde sig til medierne i en pædagogisk kontekst.
Hvornår er børn og unges gaming en god pædagogisk aktivitet, og hvornår er den ikke? Hvad er det egentlig børnene laver, når de sidder opslugt af deres mobiltelefon i klubben eller skolen, og hvordan skal pædagoger forholde sig til det? Er børn og unges interaktion med sociale medier i det hele taget noget pædagoger skal understøtte, ignorere, fraråde eller blande sig i? Og hvordan kan pædagoger selv anvende digitale medier i en pædagogiske kontekst i forhold til at skabe fællesskaber, inklusion, kreativitet, m.m.
17. juni 2022
VIS FLERE
VIS FÆRRE
DELTAGERE
Mikkel Snorre Wilms Boysen
Docent, Center for Pædagogik
Professionshøjskolen Absalon
Anni Maquard
Grundlægger og direktør for CFDP
CFDP - Center for Digital Pædagogik
Stine Liv Johansen
Lektor ved Center for Børns Litteratur og Medier
Aarhus Universitet
Andreas Rasch-Christensen
Cand.mag., Ph.d.
VIA, Pædagogik og dannelse