Hvordan når forbrugerinformation tweens?
Miljømærkning Danmark
Debat - Klima, miljø, natur og energi - Sundhed, omsorg og forebyggelse
Nye beauty-trends, ofte skabt og forstærket via sociale medier, har bragt kosmetik ind på børneværelset.
I februar kunne man læser historier om de såkaldte “Sephora-børn”, Tweens som er begyndt at bruge hudplejeprodukter, og endda efterspørger cremer mod rynker. Samtidigt rejste danske politikere en debat om nye, såkaldte ”neglekits” der kan give brugeren alvorlige mén. Disse neglekit til brug hjemme indeholder Akrylater, som er en gruppe stoffer, der i flydende form kan give livslang allergi.
Denne beauty-trend blandt de helt unge bekymrer blandt andet hudlæger som frygter for børnenes helbred og Børns Vilkår, som mener, at det giver børnene et skævt billede af, at de skal følge voksne skønhedsidealer.
Uanset om skadelige stoffer forbydes, og skønhedsidealer ændre sig kræver denne udvikling at de helt unge nås med vigtig forbrugerinformation. Tweens skal også være bevidste og veloplyste forbrugere. Men hvordan gøres det bedst?
13. juni 2024
13. juni 2024 16:00 - 17:00
Hvordan når forbrugerinformation tweens?
F18 - Scenen for Samfundsansvar -ESG
VIS FLERE
VIS FÆRRE
Deltagere
Andreas Kaus Jensen
Chef for Public Affairs, Fondssekretariat & Compliance
Dansk Standard
Helle Fabiansen
Administrerende direktør
Kosmetik- og hygiejnebranchen
Katrine Hviid
Kultur- og Ligestillingsordfører
LA Ungdom
Rina Ronja Kari
Marketing- og Kommunikationschef
Miljømærkning Danmark
Signe Kaulberg Jespersen
Forbundssekretær
Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU)