Search

Hvordan når forbrugerinformation tweens?

Miljømærkning Danmark

Debat - Klima, miljø, natur og energi - Sundhed, omsorg og forebyggelse


Nye beauty-trends, ofte skabt og forstærket via sociale medier, har bragt kosmetik ind på børneværelset.   I februar kunne man læser historier om de såkaldte “Sephora-børn”, Tweens som er begyndt at bruge hudplejeprodukter, og endda efterspørger cremer mod rynker. Samtidigt rejste danske politikere en debat om nye, såkaldte ”neglekits” der kan give brugeren alvorlige mén. Disse neglekit til brug hjemme indeholder Akrylater, som er en gruppe stoffer, der i flydende form kan give livslang allergi.  Denne beauty-trend blandt de helt unge bekymrer blandt andet hudlæger som frygter for børnenes helbred og Børns Vilkår, som mener, at det giver børnene et skævt billede af, at de skal følge voksne skønhedsidealer.  Uanset om skadelige stoffer forbydes, og skønhedsidealer ændre sig kræver denne udvikling at de helt unge nås med vigtig forbrugerinformation. Tweens skal også være bevidste og veloplyste forbrugere. Men hvordan gøres det bedst?

Eventdetaljer

Sprog: Dansk
Underholdningsevent: Nej
Tegnsprogstolkes: Nej
Teleslynge: Nej

13. juni 2024

13. juni 2024 16:00 - 17:00

Hvordan når forbrugerinformation tweens?

Color

F18 - Scenen for Samfundsansvar -ESG

VIS FLERE  

VIS FÆRRE  


Deltagere

Andreas Kaus Jensen

Chef for Public Affairs, Fondssekretariat & Compliance

Dansk Standard

Helle Fabiansen

Administrerende direktør

Kosmetik- og hygiejnebranchen

Katrine Hviid

Kultur- og Ligestillingsordfører

LA Ungdom

Rina Ronja Kari

Marketing- og Kommunikationschef

Miljømærkning Danmark

Signe Kaulberg Jespersen

Forbundssekretær

Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU)


Eventdetaljer

Sprog: Dansk
Underholdningsevent: Nej
Tegnsprogstolkes: Nej
Teleslynge: Nej