
Kan en dårlig elev prompte sig til et 12-tal?
Danske Gymnasier
Google Danmark
Debat - Børn, unge og undervisning - Teknologi og digitalisering
Er kunstig intelligens den gamechanger, der skaber større lighed i vores
uddannelsessystem ved at give dårlige læsere og unge fra
uddannelsesfremmede hjem muligheden for support og sparring fra en
virtuel assistent? Eller skaber AI tværtimod langt større ulighed, fordi den
giver dygtige elever ekstra turbo på læringen, mens dovne eller mindre
kvikke elever tværtimod bliver dummere og dårligere, fordi de ikke er i stand
til at kvalificere robotternes svar. Det er temaet for debatten, der også giver
eksempler på, at den kunstige intelligens output i høj grad afhænger af, hvad
man putter ind.
13. juni 2024
VIS FLERE
VIS FÆRRE
Deltagere
Jesper Vangkilde
Kommunikationschef
Google Danmark
Thore Husfeldt
professor i teoretisk datalogi
IT Universitetet
Maja Bødtcher-Hansen
Formand og rektor Frederiksberg Gymnasier
Danske Gymnasier