
GENERELT
Gennem din aftale med Foreningen Folkemødet indsamles der personoplysninger om dig.
Disse retningslinjer er udarbejdet ud fra EU’s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark fra 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet “gældende lovgivning”).
Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
HVAD ER EN AFTALE MED FFM?
Du kan indgå en aftale med Foreningen Folkemødet på flere måder:
• Ved at indgå et partnerskab/sponsoraftale
• Ved at oprette en bruger/profil på vores Selvbetjening
Aftalens omfang varierer alt efter om du indgår et partnerskab/sponsoraftale eller opretter en profil på vores Selvbetjening.
Indgår du et partnerskab/sponsoraftale med Foreningen Folkemødet løber denne aftale så længe kontrakten mellem dig og Foreningen Folkemødet indikerer. Aftalens omfang er derefter beskrevet i denne kontrakt.
Opretter du en profil på vores Selvbetjening indgår du en aftale om at bruge vores services til at deltage på Folkemødet. Det kan være ved at ansøge om plads, tilmelde din organisation som arrangør, tilmelde events eller blive akkrediteret som presse.
INDHOLD I DENNE PERSONDATAPOLITIK
Hvad er personoplysninger?
• Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
• Hvad bruger vi personoplysninger til?
• Retten til adgang i og berigtigelse af dine personoplysninger
• Retten til sletning af dine personoplysninger
• Beskyttelse af personoplysninger
• Kan vi ændre behandlingen af personoplysninger?
• Kontakt
HVAD ER PERSONOPLYSNINGER?
Foreningen Folkemødet beder om dine almindelige kontaktoplysninger, når du indgår aftale med os. Det er primært oplysninger såsom navn, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail.
De personoplysninger vi indsamler, bruges til at identificere dig som arrangør eller partner samt levere de services, du har aftalt med os.
De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive opbevaret i vores IT-system og/eller i et fysisk register.
HVOR LÆNGE OPBEVARER VI PERSONOPLYSNINGER?
Opbevaring af personoplysninger afhænger af, hvor længe din aftale med Foreningen Folkemødet består. Vi skelner mellem en kontraktlig aftale og en aftale indgået ved oprettelse af en profil på Selvbetjening.
Kontraktlig aftale
Vi sletter personoplysninger når din kontraktlige aftale er overstået, en eventuel fortrydelsesfrist er udløbet, og fristen for betalinger er udløbet.
Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter personoplysningerne arkiveres. Dine personoplysninger vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos Foreningen Folkemødet i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis aftalen med dig f.eks. er ophørt november 2O22 og regnskabsåret følger kalenderåret, er vi efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst udgangen af 2027. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og vi ikke er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig blive slettet.
Profil på Selvbetjening
Vi sletter personoplysningerne og din profil 2 år efter den ikke længere har været aktiv. Dvs. at du i 2 år ikke har benyttet vores selvbetjening til enten/eller:
• At ansøge om plads
• At tilmelde events eller tilmelde din organisation som arrangør
• At akkreditere som journalist
For hvert år når et nyt år starter, gennemgår vi de profiler, der ikke har været aktive i 2 år. Disse slettes fra systemet.
HVAD BRUGER VI PERSONOPLYSNINGER TIL?
De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig administration, herunder eksempelvis til opfyldelse af den aftale, du har indgået med Foreningen Folkemødet og fremsendelse af faktura.
Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke blive videregivet til tredjepart. Imidlertid kan dine almindelige kontaktoplysninger videregives til vores samarbejdspartnere, såfremt vi har brug for deres hjælp til opfyldelsen af aftalen eller til vores officielle leverandører. Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.
RETTEN TIL INDSIGT I OG BERIGTIGELSE AF
PERSONOPLYSNINGER
Du har ret til at få Foreningen Folkemødets bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig selv behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne.
Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til Foreningen Folkemødet (dataportabilitet). Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af Foreningen Folkemødet uden unødig forsinkelse.
RETTEN TIL SLETNING AF DINE PERSONOPLYSNINGER
Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet af Foreningen Folkemødet uden unødig forsinkelse, hvis Foreningen Folkemødet ikke fortsat har en legitim interesse i at bevare dine personoplysninger.
Bemærk, at såfremt Foreningen Folkemødet i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevare oplysningerne, kan du ikke kræve at dine personoplysninger slettes.
BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER
Ifølge gældende lovgivning skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, i Foreningen Folkemødets IT-system.
Vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder.
ÆNDRINGER I BEHANDLINGEN AF PERSONOPLYSNINGER
Vi forbeholder os retten til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger.
Ændres retningslinjerne rettes datoen for “sidst opdateret” på første side. Disse retningslinjer bliver revideret og om nødvendigt ændret en gang årligt.
KONTAKT
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er geistret om dig hos Foreningen Folkemødet, skal du rette henvendelse til den dataansvarlige hos Foreningen Folkemødet på e-mail: [email protected]
Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme
sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informer der er registret om dig.
Hvis du ønsker at klage over Foreningen Folkemødets behandling af dine personoplysninger kan dette ske til Datatilsynet:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: [email protected]