Hvilke potentialer og risici har den nye folkeskoleaftale
Danske Professionshøjskoler
CFU Danmark
Debat - Børn, unge og undervisning - Uddannelse og forskning
Center for Undervisningsmidler (CFU) faciliterer en debat om fremtidens skole. Her drøfter vigtige aktører i folkeskolen, hvilke potentialer og risici den nye folkeskoleaftale bringer med sig.
Folkeskoleforligskredsen blev i marts måned enige om en ny folkeskoleaftale med 33 nye punkter. I debatten dykker vi ned i nogle af de væsentligste ændringer i aftalen. Vi kigger bl.a. på tankerne om en mere analog folkeskole og hvilken betydning tilførslen af flere fysiske bøger får.
Ligeledes er teknologiforståelse blevet en ny faglighed i folkeskolen. Antallet af udtræksprøver er reduceret og Fællesmål ændres til enkle læreplaner, mens de 45 minutters daglig bevægelse er droppet, men hvad betyder alt det? Det og meget mere dykker debattørerne ned i, når vi kigger på hvilken betydning ændringerne får for lærere, elever og vilkår i folkeskolen.
Folkemødets måske vigtigste debat om fremtidens skole.
14. juni 2024
14. juni 2024 11:00 - 11:45
Hvilke potentialer og risici har den nye folkeskoleaftale
J26 - Professionshøjskolernes SangBar
VIS FLERE
VIS FÆRRE
Deltagere
Lis Zacho
Skolelærer og pirat
Lindevangskolen og Coding Pirates
Helle Bjerg
Skoleleder
Skolen på Grundtvigsvej
Lise Tingleff Nielsen
Områdechef
Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)
Alexander Von Oettingen
Rektor
UC Syd