Pernille Kofod Lydolph indtræder i bestyrelsen

På årets generalforsamling den 23. marts blev direktør i Destination Bornholm, Pernille Kofod Lydolph, valgt ind i Foreningen Folkemødets bestyrelse.

På generalforsamlingen blev en udvidelse af bestyrelsen besluttet, og Pernille Kofod Lydolph blev enstemmigt valgt til bestyrelsen.

Formand, Vibe Klarup er glad for valget af Pernille Kofod Lydolph:

”Vi glæder os over at styrke forbindelsen til det bornholmske yderligere. Pernille Kofod Lydolph kan som direktør i Destination Bornholm tilføre god forbindelse til det bornholmske erhvervsliv og turisme-erhverv,” siger Vibe Klarup.

Pernille Kofod Lydolph ser også frem til at bidrage aktivt i udviklingen af Folkemødet:

”Folkemødet gør i den grad en forskel for Bornholms turisme og for øen som helhed. Men vi skal til stadighed gøre os umage med at levere en samlet god oplevelse for at sikre deltagere også i fremtiden. Jeg glæder mig til at tage part i det strategiske arbejde omkring landets vigtigste politiske festival og herunder til, sammen med direktøren og resten af bestyrelsen, at fastholde og styrke en stærk kobling til øen i videreudviklingen af demokratifestivalen,” siger Pernille Kofod Lydolph, som siden 2012 været direktør i Destination Bornholm og er nyudnævnt formand for Danske Destinationer.

FAKTA

• Foreningen Folkemødet er den styrende organisation bag Folkemødet, og har til formål at styrke det danske demokrati ved at mindske afstanden og øge tilliden mellem borgere og beslutningstagere.

• Bestyrelsen i Foreningen Folkemødet består af Vibe Klarup (formand), Olav Hesseldahl (næstformand), Søs Marie Serup, Jacob Trøst, Bruno Månsson, Pernille Kofod Lydolph og Alfred Josefsen.

• Medlemmer af Foreningen Folkemødet

• Folkemødet 2022 foregår i Allinge den 16. - 19. juni 2022.